Woonkracht10 verantwoordt keuzes in online jaarverslag 2013

02 juli 2014 door Hennie van der Zouw
Woonkracht10 verantwoordt keuzes in online jaarverslag 2013

DRECHTSTEDEN -  Vandaag publiceert Woonkracht10 haar jaarverslag over 2013. Woonkracht10 geeft sinds 2011 het jaarverslag alleen uit in een duurzame digitale vorm. Naast de reguliere onderdelen wordt in het jaarverslag de nieuwe kernopdracht toegelicht: het bieden van voldoende, goede, betaalbare en duurzame woningen voor mensen waarvoor de reguliere markt geen oplossing voor biedt. Op www.jaarverslagwoonkracht10.nl leest u hoe Woonkracht10 haar kernopdracht invult en wat dit betekent voor de huurder.

De gevolgen van de keuzes in 2013
In 2013 hebben we onze nieuwe koers ‘Thuis Geven’ en de gemaakte keuzes uitgewerkt. Met deze keuzes geven we antwoord op de veranderende maatschappij, de invloed van de crisis op de woningmarkt en de overheidsheffingen die vanaf 2014 onze financiële mogelijkheden beperken.

In 2013 werd duidelijk dat onze manier van werken moet veranderen om onze kernopdracht te kunnen blijven vervullen. Dat betekent onder andere bezuinigen op de eigen organisatie en investeren in digitale dienstverlening.

Betaalbaar wonen
Eén van de keuzes die we maken is het garanderen van de betaalbaarheid van het wonen. Dit doen we in het belang van onze huurders door de bedrijfsvoering zo in te richten en aan te passen dat wij dit ook structureel kunnen blijven doen. Onze primaire doelgroep bestaat uit mensen met een
huishoudinkomen tot € 43.000.

We kiezen voor deze doelgroep voor inflatievolgend huren en beperken de woonlasten door binnen tien jaar alle woningen te verduurzamen.

We doen niet meer alles
“Bij Woonkracht10 vinden we niet alles meer vanzelfsprekend”, aldus bestuursvoorzitter Ben Meijering. “In deze tijd zijn mensen meer dan ooit in staat hun zaken zelf te regelen. We moeten als corporaties dus ook niet meer betuttelen, maar uitgaan van de zelfredzaamheid van mensen Woonkracht10 stimuleert en ondersteunt goede initiatieven en zet zich in voor wijken waar het écht nodig is. Maar altijd samen met huurders en andere organisaties.”