Ledenvergadering en korfbal bij Albatros

16 september 2013 door Hennie van der Zouw
Ledenvergadering en korfbal bij Albatros

ZWIJNDRECHT - Het zijn drukke weken voor de spelers en bestuurders van de korfbalvereniging Albatros. Er waren een aantal doordeweekse wedstrijden in de stromende regen waaronder het  eerste succesvolle optreden van het midweekteam (4-8 tegen Oranje Wit). De wedstrijd tussen de standaardteams van Albatros en  Nieuwerkerk werd afgelast omdat het kunstgrasveld op sportcomplex Develstein vol met plassen stond.

Afgelopen vrijdag was de jaarlijkse algemene ledenvergadering waarbij er na acht jaar dienst afscheid werd genomen van voorzitter Mart Joosten en algemeen secretaris Petra Barendregt. Hun opvolgers Max van de Pol en Michelle Visser stonden te trappelen om de vacatures in te vullen en werden met applaus begroet door de aanwezige stemgerechtigde leden.

Zaterdag stonden er 26 wedstrijden voor Albatros op het programma waarvan er 14 gewonnen werden. De grootste overwinning kwam op naam van F1 dat PKC F2 met 1-13 versloeg. De dubieuze eer van de grootste nederlaag kwam op naam van A1 dat het dit seizoen in de Overgangsklasse erg zwaar gaat krijgen en met 11-23 verloor van DeetosSnel A1.

Albatros 1 behaalde de eerste overwinning van dit seizoen en won met 14-12 van IJsselvogels. De wedstrijd kende met de tussenstanden  4-2, 4-8 en 11-8 een opvallend scoreverloop. Hoewel de ploeg uit Moordrecht via 12-11 nog één keer aanklampte, werd de wedstrijd met doelpunten van Inge Scheurwater en Chloë Pelgrom beslist in het voordeel van de thuisploeg. René Havelaar was met zes treffers ouderwets op dreef en Stefan den Hoed scoorde zijn eerste treffer van dit seizoen.

Albatros 2 won afgelopen woensdag met 9-15 bij KCC en afgelopen zaterdag met 10-9 van IJsselvogels 2 en is nu de ongeslagen koploper. Voor Albatros 3 vallen de doelpunten in de beslissende fase net aan de verkeerde kant en ook afgelopen zaterdag bij Fortis 2 zat het niet echt mee: 12-10.

Het 4e, afgelopen week nog weggeregend bij ADO, klopte Olympia (S) 2 met 8-12 en daar waren de dames al trefzeker, maar opvallend bij de 15-11 overwinning van A2 waren de 15 (!) damesdoelpunten. Met name de namen van Caroline Punt (6x) en Marije Mulder (5x) werden regelmatig op het scorebriefje ingevuld.

Bij de jeugd de tweede overwinning voor C2, D2 en F1 en C1 speelde een thriller tegen KCC C2 die bij 5-5 eindigde. Ook gelijke spelen voor C4, C5 en E3, maar de derby tussen C3 en Conventus C1 eindigde in een 0-5 nederlaag voor de rood-witten. A.s. zaterdag krijgt C3 een revanche.

A.s. dinsdag haalt het vlaggenschip in tegen Nieuwerkerk (aanvang: 20.30 uur) en zaterdag gaat het vlaggenschip op bezoek bij Die Haghe. Het 3e en 4e seniorenteam spelen thuis tegen respectievelijk KCR2 en Seolto 2.